Geplaatst op: 14-10-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijna 35000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs

Veel enthousiasme op eerste kampeerbeurs na de pandemie

Bijna 35000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs

Op zondagmiddag 9 oktober, 17 uur, klonk het eindsein van de van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs, het eerste grote publieksevenement na het uitbreken van de coronapandemie in Utrecht. Bijna vijfendertig duizend bezoekers bezochten hét kampeerevent van Nederland, fors meer dan de organisatie zelf verwachtte.

 

"Na een wereldwijde pandemie is het onmogelijk in te schatten of mensen alweer de stap maken om een groot landelijk evenement te bezoeken”, stelt beursmanager Rachel Jankowsky. "Maar het aantal verkochte toegangskaarten en de positieve reacties van onze exposanten hebben al onze verwachtingen overtroffen.”

 

"Kamperen is booming”, vervolgt ze. "Daar heeft corona ook aan bijgedragen, omdat het eigenlijk de enige manier was om op vakantie te kunnen. De populariteit van kamperen zien we nu terug in het aantal verkochte entreekaarten: ruim 38 duizend stuks. Natuurlijk was het van tevoren lastig om in te schatten hoeveel mensen na de pandemie de beurs alweer zouden gaan bezoeken. Deze enorme toeloop hadden we niet verwacht”, aldus Jankowsky.

 

Leo Diepemaat, voorzitter van de branchevereniging Kampeer en Caravan Industrie was positief verrast over de drukte op de beurs: "Geweldig om te zien dat we zoveel nieuwe kampeerders op de beurs konden begroeten. Jammer dat een aantal merken ontbrak, door leveringsproblemen als gevolg van de coronapandemie en de enorme vraag naar kampeermiddelen. Maar ik ben er trots op dat we tijdens deze succesvolle beurs de volle breedte van kamperen hebben kunnen laten zien, inclusief veelbelovende innovaties. Van tenten en daktenten tot vouwwagens, van caravans en campers tot voortenten en accessoires.”

 

Ook Patrick van der Burgh, verantwoordelijk voor de merken Knaus, Tabbert en Weinsberg sluit de beurs positief af: "Op onze stand heb ik niet gemerkt dat het minder druk was dan in 2019. Ik ben blij dat we weer een kampeerbeurs hebben kunnen neerzetten met vrolijke maar vooral ook serieuze bezoekers. Het is mij duidelijk dat de caravan weer herontdekt is en dat ons gasloze concept - de 100 procent elektrische caravan - aanslaat. Samen met onze dealers zijn we zeer tevreden met de behaalde resultaten.”

 

Maarten de Roos van Easy Caravaning blikt tevreden terug: "We hebben het ontzettend druk gehad. We zijn enorm verrast over de nog steeds toenemende aandacht voor onze Holtkamper tenttrailers en het cross-over concept TakeOff. Opvallend was het grote aantal startende kampeerders dat zich kwam oriënteren. En het bleef niet bij oriënteren alleen: commercieel gezien was de beurs een geweldig succes, waarbij we met onze merken zelfs nóg meer hebben verkocht dan op de drie dagen langer durende beurs in Düsseldorf, terwijl die nog beduidend meer bezoekers trekt”.

Trefwoorden: Kamperen, kampeer en caravan beurs

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.